ВИДЕО сервис
Све вијести

Најновије вијести

04/04/2019

РЕШИЋ: ЦИЉ - СКРАЋЕЊЕ РОКОВА У АДМИНИСТРАЦИЈИ

 

И у наредном периоду ћемо унапређивати систем електронске услуге и стварати нове електронске сервисе којим ће бити обезбијеђено брже поступање по захтјевима грађана, као и смањење трошкова...

 

Приредио: Борис НОГО

БАЊАЛУКА, 4. АПРИЛА /СРНА/ - Министар управе и локалне самоуправе Републике Српске Лејла Решић истиче да је министарство које предводи у 100 дана функционисања новог сазива Владе Српске радило на унапређењу рада служби у Српској и примјени Закона о општем управном поступку и Закона о матичним књигама, с циљем унапређења ових области.

Решићева је нагласила да сви рокови у администрацији морају бити краћи и на томе ће се инсистирати.

"Урадили смо све што је планирано нашим програмом рада. Значајно је да смо окончали активности на електронској размјени података у сврху одређивања јединственог матичног броја /ЈМБ/ новорођеној дјеци, инплементацијом пројекта `е-беба`, затим пријаве смртног случаја и промјене презимена, тако да ова активност сада траје нешто више од два сата, а не као прије 20 дана", рекла је Решићева у интревјуу Срни.

Она наглашава да се овим пројектом омогућило скраћење рокова који се односе на додјелу ЈМБ новорођеној дјеци, односно родитељи немају више обавезу да иду од шалтера до шалтера или од институције до институције, већ све могу обавити код матичара.

"Да је ријеч о значајном искораку, чији се ефекти виде на више поља, посебно за родитеље новорођене дјеце, затим на ажурности евиденција из надлежности Министарства унутрашњих послова, потврђује и податак да је од 21. децембра 2018. до 26. марта ове године обављено 7.415 услуга електронским путем, од којих се 2.183 односило на одређивање ЈМБ дјеци, 867 на промјену презимена након закључења брака и 4.365 обавјештења о смрти", навела је Решићева.

Према њеним ријечима, наведене активности реализоване су у оквиру расположивих кадровских капацитета и без додатних финансијских средстава.

"И у наредном периоду ћемо унапређивати систем електронске услуге и стварати нове електронске сервисе којим ће бити обезбијеђено брже поступање по захтјевима грађана, као и смањење трошкова", додала је Решићева.

Фокус је, каже министар управе и локалне самоуправе у интервјуу Срни, отворити администрацију према грађанима.

Решићева је подсјетила да је Градишка добила стутус града, односно да се очекује објављивање одлуке у "Службеном гласнику", тако да сада у Српској има осам градова.

"Припремили смо и Приједлог закона о измјенама Закона о локалној самоуправи, којим се рок за усклађивање броја запослених у локалним самоуправама, продужава до 30. јуна 2021. године", рекла је Решићева.

До овог закона, подсјећа она, само три локалнe заједницe су имале оптималан број запослених, док је сада стање сасвим другачије.

"Трећина општина данас има или скоро па има тражени број, а остали су активно радили на смањењу, а не на повећању броја запослених. Дакле, пружили су руку сарадње, покушавају број запослeних у општинским, односно градским управама свести на законски оквир, па смо им и ми пружили руку", додала је Решићева.

Она је напоменула да Министарство никога не жели оставити без посла, али је ред морао бити успостављен.

"Договор са Савезом општина и градова Српске је да до краја ове године урадимо комплетну анализу закона, јер је прошло три године и треба да знамо ако су потребне и додатне измјене", каже Решићева.

Она наводи да ће бити настављена контрола примјене Закона о општем управном поступку којим су прописани нови рокови и управна инспекција ће вршити надзор над радом органа институција у смислу поступања у прописаним роковима.

"Министарство ће у овој години радити и на унапређењу рада управне инспекције, измјенама законског прописа, фокусирати се и на израду закона о инспекцијама Републике Српске, којим ће бити побољшан рад инспекција и створити кохерентнији систем инспекцијског надзора чиме ће бити отклоњени недостаци из претходног периода. Овај посао биће урађен у сарадњи са надлежним институцијама и социјалним партнерима", закључила је Решићева.