Занимљивости16/01/2020

ЈОШ ЈЕДНА ПЛАНЕТА У СУСЈЕДНОМ СИСТЕМУ

ПАСАДЕНА, 16. ЈАНУАРА /СРНА/ - Астромоми су открили да се у систему звијезде "Проксима Кентаури" налази још једна планета, поред већ откривене "Проксиме Б".

Године 2016. године у орбити "Проксиме Кентаури", која је од Земље удаљена 4,2 свјетлосне године, пронађен је потенцијално настањива планета, а сада је стигао додатан сигнал за који се вјерују да припада "супер Земљи", која кружи око исте звијезде, што тај планетарни систем чини све занимљивијим, наводе астрономи.

Помоћу низа радио-телескопа "АЛМА" у Чилеу уочени су свјетлосни сигнали из тог смјера, а одговарају појави још једне планете, наводе научни портали.

Новооткривена планета "Проксима Ц" вјероватно има већу масу од Земље, али мању од Урана и Нептуна. Стручњаци процјењују да она направи круг око своје звијезде сваке 5,2 земаљске године.

На њеном сусједу, већ позанатој планети "Проксима Б", могло би бити живота.

"Проксима Б" је шест пута мања од новооткривене "Проксиме Ц" и 30 пута ближа својој звијезди, што је чини значајно топлијом. Tа је планета 1,3 пута већа од Земље и орбитира око своје звијезде свака 11,2 земаљска дана.

Највећи проблем за настанак живота на тој планети су ултраљубичасто и рендгенско зрачење које је 100 пута јаче од оног на Земљи јер је "Проксима Б" изузетно близу своје звијезде, преноси Си-Ен-Ен.